Inlåst ...

I höst börjar en ny serie som heter "Inlåst" och serien går ut på att killar som hamnat på glid ska få hjälp att komma på rätt spår igen - och de ska göra de genom att få spendera ett visst antal dagar i ett fängelse tillsammans med före detta fångar ...

Läste om detta i http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/article5777230.ab
Och här pratas de mest om den kritik serien får. Och kritiken är tex:

– Jag tycker det hela är dumt. Jag tror inte riktigt på den här modellen om man ska rehabilitera ungdomar som är på glid. De behöver helt andra saker, säger Jane Brodin, professor i barn – och ungdomsvetenskap vid Stockholms universitet. Vad ska de ha för glädje av det? Avskräckande exempel finns det många av, de behöver inte vara inlåsta för det, säger hon.

– Den här typen av ungdomar med struligt liv behöver stabila vuxna som finns i det etablerade samhället som kan hjälpa dem med kontakter, skaffa arbeta, skaffa bostad, massa saker som just exfångar kanske har små möjligheter att göra, säger han.


Jag tycker att efter den här sommaren som varit så kanske man ska prova allt man kan för att rädda ungdomarna i Sverige. Som jag skrivit tidigare så behöver ungdomarna vuxna, men vart är de vuxna? Nej jag tycker man kan prova iaf eller vad tycker ni andra?

//154


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0