Ett spel?

De har nu kommit ut och jämfört hur pojken och flickan ser på hela historien kring Therese Rojo mordet ... och både jag och 162 har läst förhörs protokollet tidigare, men detta är en jämförelse efter rättegången ... 

Allt detta är taget från: http://www.expressen.se/Nyheter/1.1702685/deras-egna-ord-om-mordet-pa-therese

POJKEN OCH FLICKAN OM DERAS RELATION:

POJKEN: "Det var som en bubbla som bara jag och NN befann oss i. Jag stängde av allt annat. På grund av det hamnade jag i en stark beroendeställning. Jag fick höra det flera gånger, att så länge jag inte hade gjort 'det' hade vi ingenting. Tanken att det fanns andra än NN hade försvunnit. Det enda jag var inriktad på var henne."

FLICKAN: "Innan i vårt förhållande har vi umgåtts väldigt intensivt. Han gav sig inte. Jag skrev förolämpande saker och varje gång vi pratade i telefon sa jag att jag ville att det skulle vara slut. Jag skrev sådana saker för att han skulle tycka illa om mig för att han skulle förstå att det var slut. Men han gjorde inte det."

POJKEN OCH FLICKAN OM MORDPLANERNA:

POJKEN: "Det är NN som kommer upp med idén. Att det var enda chansen att hon kunde lita på mig om Therese inte fanns längre. Jag blev först förvånad, trodde det var något som slank ur henne. Hon tog upp det andra, tredje och fjärde gången också. Jag bad att få göra något annat för att visa hur mycket hon betydde. Jag var tvungen att ta livet av Therese för att det skulle funka mellan oss."

FLICKAN: "Jag trodde verkligen inte att han var kapabel till att göra något sådant. Jag trodde att jag kände honom. Allt det här handlade om ett spel, att bli av med honom. Hade jag någonsin känt att jag trodde att det skulle bli verklighet hade jag inte sagt de sakerna jag sagt eller gjort de sakerna jag har gjort. Jag har flera gånger sagt att han ska sluta." 

POJKEN OCH FLICKAN OM MORDNATTEN:

POJKEN: "Jag ringde NN, hon frågade hur jag hade gjort det, och då insåg jag. Jag blev arg och sa 'varför har du bett mig göra det här? Ingen kommer att bli glad. Vi kommer inte att kunna umgås heller'. Hon märkte att jag var upprörd och försökte få mig lugn. Hon sa 'gå och lägg dig' så skulle vi träffas på morgonen. Det sista hon sa var 'nu har du iallafall mig'.

FLICKAN: Han ville inte att jag skulle vara där. Han ringde när han var på väg hem, han sprang och han grät. Han sa: jag tror att jag har dödat henne. Då gick jag in i badrummet. Jag satte mig på toaletten. Jag kunde inte stå upp. När jag vaknade var polisen där.

Min åsikt är att de är inte bara ett spel för att bli av med honom om man hela tiden frågar "har du gjort de än?". Är de ett spel så säger man de en gång och sen ses man inte mer och man hörs inte mer. Men hon är den som hela tiden vill veta om han gjort de eller hur han tänker göra det. I mina ögon va de inget spel - hon visste vad hon gjorde. Bara att hon frågade direkt efteråt om han gjort de och hur han gjort de bevisar i mina ögon att hon va fullt medveten om vad hon höll på med. Och om hon ville bli av med honom, varför avsluta hon då samtalet med "nu har du iallafall mig"? Och som jag har förstått så somnade hon i sin säng den natten med en vän i rummet och inte inne på en toalett.

Efter allt jag läst om detta mord, både i tidningar och i förhörsprotokollet, så tycker jag att killen hela tiden säger samma sak och han erkänner rakt ut vad han gjort. Tjejen försöker hela tiden att kasta skulden på honom, vilket gör att hon tappar sin historia och gör sig själv mindre trovärdig. Sen är jag ingen advokat och jag har inte varit med i rättssalen, men min känsla är precis som de står i en annan artikel att den 16 åriga flickan tycker mest synd om sig själv ...

http://www.expressen.se/kronikorer/brittasvensson/1.1701030/britta-svensson-den-16-ariga-flickan-tycker-mest-synd-om-sig-sjalv

//154


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0