Fortsättning ...

Återigen en uppdatering angående Therese Rojo rättegången ...

Flickan nekar fortfarande och hennes advokat säger:

Hennes advokat Jan Karlsson anser att hennes berättelse ger stöd för att hon inte haft något uppsåt till brott.

- Hon säger samma sak som hon sagt i polisförhör och klarlägger vissa förhållanden. Hon har fått svara på frågor om vem som sagt vad till vem i olika samtal och vem som drivit frågan om brottets fullbordan. Det är inte hon, säger Karlsson till TT.

Men en kammaråklargaren har en annan synvinkel på det hela:

Kammaråklagare Jakob Holmberg värderar förhöret annorlunda.

- Jag anser att hennes berättelse styrker att hon haft uppsåt till brott och att hennes svar i vissa delar stärker åtalet, säger Holmberg till TT.

Han vill inte gå in i detalj på vad det är flickan sagt som stärkt hennes uppsåt.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article5698668.ab


Ska bli galet intressant att se hur allt slutar. Men jag hoppas innerligt att sanningen kommer fram, för annars är de verkligen illa. Tror ni att sanningen kommer fram och att rättvisa skipas eller är systemet så fucked up som man ibland får känslan av?


//154
 


Kommentarer
Postat av: A

Snygg blogg läs gärna min<3

2009-08-26 @ 21:31:14
URL: http://brunettandy.blogg.se/
Postat av: Lisa

Tävling i min blogg!



Just nu har jag en tävling i min blogg. Den är helt gratis och väldigt lätt att medverka i. Allt du behöver göra är att skriva att du medverkar i min tävling och länka mig. Svårare än så är det inte.



Första priset är ett flätat armband med en peace berlock. Armbandet har ett värde på 200 kr.

Postat av: Linda

man hoppas ju givetvis att sanningen kommer fram och, jag tror dem kommer få straff båda två, men, tyvärr alldeles för dåliga sådana. och, att straffet kan bli "mildare" för Tim om det visar sej han blivit påtryckt av Tove är ju helt sjukt. jag hoppas verkligen att dem får det dem förtjänar.. straffen kommer dock aldrig bli höga nog, Therese kommer aldrig tillbaka.. Vila i frid du vackraste ängel!

2009-08-27 @ 23:23:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0